Tiende verslag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rob Hendriks - WaarBenJij.nu Tiende verslag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rob Hendriks - WaarBenJij.nu

Tiende verslag

Door: ribba

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 Augustus 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,
Vandaag (zondag 29 augustus) lekker rustig dagje. Vanmorgen even receptie uur gedaan, voor het eerst in mijn eentje, omdat Anton vandaag een vrije dag heeft. Er was één probleempje met een mobile home, die ik vandaag nog hoop op te lossen. Er zijn 3 mobile homes waarbij de ondergrond erg stinkt en daar kunnen we niks aan doen. Maar er zijn altijd mensen die er niet van gediend zijn en die willen dus ook naar een andere mobile. Dat gaat helaas niet, want wij zijn tot de derde week van september nog volgeboekt. Even kijken hoe ik dat ga oplossen. Voor de rest gaat het samenwerken met Anton erg goed. Door goed communiceren weten we allebei wat we moeten doen en we verdelen het werk ook goed. Dus veel beter dan met IJ. Daar kreeg ik alleen maar opdrachten en hier bespreken we wat ieder doet. Ik merk ook aan mezelf dat ik het werken nu dus ook “leuker” is. Lag het dus toch aan John en Ingrid. Ben blij dat ik van ze af ben, alleen mis ik de camping wel, want hier hebben we niet zoveel luxe als op Union Lido. Geen afhaalpizza bijvoorbeeld. De tijd gaat hier ook wel lekker snel. Zonder dat ik het door had, zit ik er al meer dan een week. En heb een goed vooruitzicht op dinsdag, want dan arriveren Pa en Jo. Ze vertelde me telefonisch al dat Spike niet meeging, want het beestje wordt gewoon te oud. De tent waar ik nu in leef is anders dan op UL. Ten eerste leef ik samen met Anton in een tent, dus geen privé tent meer. En in deze tent staan wat meer spullen (die we eigenlijk niet of amper gebruiken) waardoor het een wat meer chaotisch idee geeft. De plek waar de tent staat is wel goed. Elke ochtend hebben we lekker zon tot een uur of 1/2 en ’s middags hebben we schaduw voor de tent dus is het gelukkig niet al te heet. Ik heb trouwens nog geen regen of zware bewolking meegemaakt, daarmee wil ik zeggen dat het weer hier erg goed is :). Elke ochtend om kwart voor negen drinken Anton en ik een bakje koffie, gehaald bij de receptie. Daar staat een automaat die ons voor 50 eurocent een lekker bakkie geeft. Er is ook een winkeltje op de camping, maar die is helaas niet zo groot en is vrij prijzig. Er is in de buurt ook zo’n megastore. Die heet de Carrefour. Dat is echt één van de grootste supermarkten die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien. Het is geen wonder als je daar verdwaalt. Ook is er buiten de camping ongeveer 400 meter naar rechts een LeaderPrice. Een redelijke supermarkt die beter geprijsd is dan de Carrefour en de campingwinkel. Daar doen we dus onze boodschappen. Nog 200 meter doorlopen en dan zit er een tabakswinkeltje. Dat is echt beter, want voor een pakje sigaretten betaal je op de camping 6 euro! En daar 5 euro, ook erg duur, maar goedkoper dan op de camping. Er is op de camping ook een zwembad, maar daar ben ik nog niet geweest. Mede omdat je dan ook zo’n speedo strak zwembroekje aan moet en die heb ik niet. Het strand heb ik nog niet bezocht, maar misschien ga ik daar morgen nog even heen. Ik kom bijna niet van de camping af. Mede omdat ik nog niet zo bekend ben in de omgeving. Ik ben al wel redelijk gewend geraakt aan de camping. Ook met de mensen van keycamp is het erg gezellig. We hadden eergisteren gezellig een drankje bij onze tent gedaan met een BBQ erbij en wat kaarten en daarna nog even naar de disco. Het was erg gezellig, er zijn foto’s gemaakt en die ga ik ook even proberen op de site erbij te zetten. Ik ga nu even lekker in het zonnetje zitten, dus mensen Au Revoir!

  • 29 Augustus 2010 - 13:36

    Mike:

    In deze blog lees ik rob weer terug, goed om te lezen, veel plezier en werkse, blijf je site in de gaten houden! Xx

  • 29 Augustus 2010 - 14:53

    Ribba2:

    Hoi lieverd, goed om te horen dat je kennelijk je draai weer hebt gevonden.Zoals je het omschrijft met Antoon (net als opa), zo hoort het ook te gaan denk ik. Samen de taken verdelen enzo. Los van dat drinken en eten jullie ook met elkaar en dat was met IJ niet het geval. Vergeet ze maar.
    We zijn nu onze 2e dag in Gstaad en het is hier prachtig tussen de bergen en met de zon. Vandaag, zondag hebben we een mooie wandeling gemaakt en morgen gaan we golfen bij golfclub Gstaad-Saanenland. Het is toch goed dat Spike niet mee is want die had het niet volgehouden deze wandeling. Enfin wat wel Ff Tegenvalt zijn de prijzen hier. Alles is poepieluxe. Een glas wijn in het hotel is bijvoorbeeld 6,50 euro dus je begrijp dat ik mij erg moet inhouden. gelukkig hebben we wat droe rooi mee. nog 2dagen dat zijn we bij jou. Ik denk zo'n 8 a9 uur rijden. Dus je hoeft niet vroeg je bed uit. Tot snel Robbie.

  • 29 Augustus 2010 - 20:21

    Stefanie:

    Ziet er gezellig uit :) jammer van de luxe dingetjes, maar de sfeer is toch echt belangrijker. Ben blij voor je! Ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen, wil graag weten wat je allemaal doet enzo :D
    Ik zal deze week wat foto's sturen van ons huis. Hoe het ingericht is enzo... succes nog ff en dinsdag zijn pa en Jo er!! LEUK :D

    Dikke kus

  • 30 Augustus 2010 - 18:43

    Jolanda:

    Hoi Rob,

    Ik heb gisteren alle leuke foto's van Venetië naar je opgestuurd, maar kreeg alles weer terug.
    Kun je het goede mail-adres nog even doorgeven?
    Arrivederci en au revoir

  • 03 September 2010 - 09:04

    Jo En Harry:

    Nou de eerste dagen zitten erop.
    Het ontvangst door courier Rob was SUPER. Heerlijk om hem weer te zien en ook fijn dat hij op deze camping wel een goede collega heeft getroffen.
    Onze tent was keurig schoongemaakt en we zien dat hij zijn draai goed gevonden heeft.
    We hebben de heren verwend met lekker Nederlands eten en Rob zijn wasje is weer lekker schoon. Deze dagen nog maar even flink genieten van elkaar.

    Liefs Jo en Harry

  • 04 September 2010 - 06:46

    Broer:

    Fijn dat pa en jo goed zijn aangekomen! en dat je het euk hebt op deze camping. Jammer van de luxe, maar ja, beetje creatief he ;) Geniet er nog maar even van dat er familie is en spreek je later wel weer, moet werken nu :P

    Xje

    F

  • 06 September 2010 - 16:21

    Madre:

    Zo, na alle drukke tijden even tijd voor mijn scheetje, die mij niet zal missen met zijn pa'tje en Jo in de buurt.. Maar wel goed om te lezen dat je het qua werk in ieder geval méér naar je zin hebt. Het is al september! Binnenkort ga je beginnen af te tellen!! Jee. Schat, heel veel liefs van mij en een dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Werken onder de zon

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2010

Veertiende verslag

29 September 2010

Dertiende verslag

10 September 2010

Twaalfde verslag

07 September 2010

Elfde verslag (Jo)

29 Augustus 2010

Tiende verslag
Rob

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 16945

Voorgaande reizen:

15 Juli 2010 - 30 Oktober 2010

Werken onder de zon

Landen bezocht: