Vierde verslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Rob Hendriks - WaarBenJij.nu Vierde verslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Rob Hendriks - WaarBenJij.nu

Vierde verslag

Door: ribba

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2010 | Italië, Rome

Buongiorno mensen,
Mijn laatste bericht heb ik eergisteren middag geplaatst, maar ik heb eergisteren zo’n leuke avond gehad dat ik dat meteen er bij wil plaatsen! De dag voor eergisteravond (woensdag 28 juli) was ik bijna klaar mijn mailtjes schrijven toen Masis belde of ik op Camping Cavallino langskwam om een borreltje met hem te drinken. Staat volgens mij ook in het andere verslag, maar als ik alles moet teruglezen schiet ik ook niet op. Dus als jullie dingen dubbel lezen, dan is dat omdat ik geen zin meer heb om steeds terug te bladeren/lezen. Daar heb ik gezellig met hem, zijn vrouw en 2 kids (hij heeft er 3, maar 1 is al naar huis vanwege heimwee, dat trouwens erg klote is, want heb daar zelf noooit last van gehad, maar sinds ik hier ben af en toe ook) even gezeten en toen de jongste in bed was, kreeg ik een borreltje aangeboden. Het bier was op, dus het werd vokda. Nadat de tweede fles op was, was het voor mij tijd om weer terug te gaan naar Union Lido, want ik moest gewoon werken de volgende dag. Ik sliep rond 4 uur en moest er 6 uur weer uit. De volgende ochtend (donderdag 29 juli) iets later wakker geworden dan verwacht (half 7 ipv 6 uur), maar door snel te rennen nog wel op tijd op mijn werk. Daar meteen aan de bak met schoonmaken van accommodaties. Ik had er maar 2 of 3 dus was redelijk op tijd klaar. Nog wel te langzaam, maar iets sneller dan normaal. Toen vertelde John me dat er niks meer te doen was en dat ik vrij was. Dus ik ben meteen naar mijn tent gegaan om mijn verhaaltje af te maken en op internet te plaatsen. Ik was nog erg moe van die vorige avond en ook een “beetje” brak. Maar ben niet m’n bed in gedoken, ging eerst nog ff chillen met het eurocamp volk. Toen die besloten om in de middag hun tent maar eens schoon te maken omdat het 1 gigantisch grote kleren (ook letterlijk) zooi was. Ik gaf ze gelijk, want het halve strand lag in hun tent. Ik houd mijn tent trouwens erg goed bij en heb na John en Ingrid de schoonste tent van alle couriers! Be proud! Toen zij bezig waren met het schoonmaken dacht ik dat het wel een goed moment was om even een tukkie te doen. Daarna zouden we (ik en Cheryll van eurocamp) boodschappen gaan doen. Ik lag net 2 minuten toen ik iemand mijn naam hoorde roepen van buiten mijn tent. Dus ik met mijn slaperige harses naar de tentdeur. Doe de rits open en zie dat Barbara en Arnoud (de ouders van Nathelie=mijn beste beste maatje) voor mijn tentdeur staan. Dus ik stond met een bek vol tanden verbaast te kijken. Daarna realiseerde ik me dat ik niet aan het dromen was en heb ik ze uitgenodigd om even in mijn tent te komen zitten en heb ik ze een drankje aangeboden. Toen hebben we lekker gekletst over het werken hier en zij over hoe hun vakantie tot nu toe was en wat ze nog gingen doen. Na een tijdje in mijn tent gezeten te hebben, gaf Noud aan dat hij wel redelijk trek had en nodigde ze mij uit om ergens een hapje te gaan eten. Helemaal geweldig! Ik ben meteen naar eurocamp gelopen om te zeggen dat we geen boodschappen gingen doen en daar had Cheryll natuurlijk begrip voor. Daarna heb ik me even snel omgekleed en zijn we door de regen naar de hoofdreceptie gelopen want daar stond hun auto. De wandeling naar de hoofdreceptie duurt ongeveer 20 minuten. En toevallig deze dag dat ze langskwamen was het klote weer. Dus de wandeling duurde ongeveer een half uur, omdat we ook nog eens een paar keer moesten schuilen. Maar Noud, onze weerman, beweerde dat het zo over zou waaien, dus geen probleem :). We zijn toen met de auto naar een restaurantje op zoek gegaan en het weer verbeterde niet echt, het werd alleen maar erger. Uiteindelijk een leuk restaurantje gevonden en daar hebben alle drie als voorgerecht bruschetta genomen. Als hoofdgerecht had Noud spaghetti. Barbara had een vis genomen, wat eerst ook echt vis was, maar toen de serveerster klaar was met het ontleden van alle vieze deeltjes bleef er nog maar een klein stukje over. Ik had een lekker stuk entrecote gekregen. De bediening in dat restaurant was niet echt top. We waren nog niet eens klaar met de bruschetta’s of ons hoofdgerecht stond al op tafel. Toen we vanaf het restaurant naar de auto liepen kreeg Noud dan eindelijk gelijk en was de regen een beetje overgewaaid. Toen brachten ze me terug naar de camping en daar heb ik met een dikke knuffel afscheid genomen van dat leuke stel. Als jullie dit lezen, nogmaals hartstikke bedankt, ik vond het echt super tof! Die avond nog een paar afleveringen Kingdom Hospital gekeken, moest maar overnieuw beginnen want cd 3, waar ik gebleven was zat nog thuis in de dvd speler. Hopelijk was het gelukt die bij Arnold en Jolanda in de auto te krijgen, want dan kan ik de serie eindelijk afkijken :). Volgende dag weer werken. Weer vroeg op om wat accommodaties schoon te maken. Gelukkig was ik daarna de rest van de dag vrij om te doen en laten wat ik wilde. Dus ik ging meteen maar typen om meteen te vertellen dat Noud en Barbara langs waren geweest. Toen werd ik gebeld door Noud, of ik aan het werk was, nee, dus meteen de vraag of ik naar de hoofdreceptie wilde komen, want daar waren zij. No problemo natuurlijk, sprong meteen uit mijn stoel en begon naar de receptie te lopen. Op de helft moest ik nog terug want ik was mijn camping pas vergeten, snel opgehaald en weer lopen naar de receptie. Daar stonden ze op me te wachten met een cadeautje. Een slof Marlboro, omdat ik dan niet steeds zover naar het tabakswinkeltje hoef te lopen. Nou, helemaal geweldig, echt super lief van ze(jullie)! En alweer bedankt daarvoor! Daarna nog lekker op het strand gelegen en lekker Italiaans ijsje gehaald. Daarna besloten om met de meiden van eurocamp te gaan BBQen. Lekkere worstjes gehaald en een lekker visje. Lekker wat kruiden erop en in wat folie op de BBQ gelegd. Bak sla erbij en wat friet gehaald. Echt heerlijk gegeten. Daarna nog afscheid gevierd van een andere courier, omdat die door een blessure aan haar voet naar huis moest. Daar moesten natuurlijk wat drank spelletjes bij gespeeld worden. Ik werd vandaag wakker met een Bon Jovi pruik op en nam maar aan dat het een gezellige avond is geweest. Daarna me nest uit om weer aan het werk te gaan. Ging wel goed op zich, maar Ingrid heeft me een paar keer moeten vertellen dat ik wat dingetjes vergeten was. Toen zag ik ’s middags een bekende kop in het selectcamp straatje. Masis was aangekomen op de camping en daar ga ik dan nu ook heen om wat met hem te gaan eten. Dus mensen, ik mis jullie en denk aan jullie. George, thanks voor de kaarten, het kleurt leuk op in mijn tent! Zal ik kaartje terug maar sturen naar de Starstraat? Dikke kus voor iedereen, arrivedeci!
Ik wil trouwens nog even melden dat Noud en Barbara mijn antwoord op de vraag of de keuze om in Italië te blijven de goeie was hebben beantwoord met een dikke vette ja, want als ik had besloten om naar France te gaan, stonden zij voor lege tent. Lijkt wel karma of het lot.

  • 03 Augustus 2010 - 18:29

    Madre:

    Je hebt genoeg vrije tijd zo te lezen en het feit dat je zo'n groot verslag maakt betekent dat je dus ook daar tijd voor hebt. Leuk hoor en gelukkig maar! Klinkt alsof je het steeds meer naar je zin hebt..
    Dikke kus van die Mama!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Werken onder de zon

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2010

Veertiende verslag

29 September 2010

Dertiende verslag

10 September 2010

Twaalfde verslag

07 September 2010

Elfde verslag (Jo)

29 Augustus 2010

Tiende verslag
Rob

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 16950

Voorgaande reizen:

15 Juli 2010 - 30 Oktober 2010

Werken onder de zon

Landen bezocht: